№7-3, 2020

Deryaeva A.G., Deryaeva O.G., Kosolapov V.P. Foreign language as a part of professionally-oriented training in the system of continuous professional development in healthcare
Karpova A.V., Riaskin K.A. Internationalization of medical education: Voronezh medical university in the context of global trends and perspectives
Kondakova A.O., Efimova T.V. L’importance des langues étrangères en formation médicale
Myachina D.S., Deryaeva O.G., Deryaeva A.G., Kozhevnikov V.V. Teaching clinical disciplines to foreign students: bilingual training in medical universities
Torubarova I.I. English for specific purposes to the academic staff of a medical university: challenges and perspectives
Алехин А.В. , Силютина М.В., Повалюхина Д.А. Актуальные вопросы развития гериатрии: опыт России и Германии
Babenkova D.V., Prokopenko S.E., Pritulina Ju.G., Medvedeva A.V. The importance of English in the fight against infectious diseases: a review of research and coverage of global infections
Голикова Л.О., Косолапов В.П., Повалюхина Д.А. Acne vulgaris: превентивные стратегии в России, Германии и других странах
Kubishkina A.V., Logvinova I.I., Medvedeva A.V., Bukhantseva E.A., Fedorova M.V. English-aided integration in the advanced neonatal practice
Kuzmichev K.Yu., Polunina E.A., Kuzmichev B.Yu., Panova V.V. Endothelium-dependent vasodilation disorders in patients with acute myocardial infarction
Leshcheva M.Yu., Korotkih I.N., Medvedeva A.V. Use of abbreviations and acronyms in obstetrics and gynecology
Samoday V.G., Borisov A.K., Kolyabin D.S. Bisphosphonates’ implementation in trauma management: a method of bone healing facilitation
Smolyaninova D.S., Batishcheva G.A., Medvedeva A.V. Antibiotic resistance as a challenge to the global community: the view of a clinical pharmacologist
Fateeva N.Y., Zvyagin A.A., Medvedeva A.V. The place of a healthy lifestyle in modern life
Arzhanykh Ya.V. Eponymy in English medical terminology
Варнавская Е.В., Афанасьев С.О., Яковенко Н.С. Лексические маркеры социальной тревожности
Varnavskaia E.V., Yakovenko N.S., Mohamad Moussa Dr. Amin J. Barakat and Barakat Syndrome
Girko V.A., Stebletsova A.O. Health promotion in the UK national media: HIV and AIDS prevention discourse
Egorskaya A.T., Zarnitsyna E.S. Improving communication skills in medical practice by mastering foreign languages
Naumenko Yu.N., Zolotukhin V.O. Metaphoric medical terms with zoonym component in English and Russian medical discourses
Nikeshena S.A. British and American medical English: a comparative analysis of language differences
Проскурина О.И., Круглая И.А., Соломахина В.С. Использование латинских заимствований в немецких медицинских статьях по неврологии
Raschepeyeva D.D., Semeykina E.V., Stebletsova A.O. The language of preventive healthcare: coronavirus pandemic discourse
Ryasnaya-Lokinskaya L.S., Stebletsova A.O., Chernykh T.M., Volynkina A.P. Healthcare and medical education through language: a comparative research of translation equivalents
Khachirova V.V. English for a Russian medical practitioner: challenges and benefits
Яковенко Н.С., Варнавская Е.В., Гуров Д.В. Типология онимов в стоматологических терминах, образованных на основе имен собственных
Balykin K.F., Molchanova L.V. Anpassung von Methoden der kommunikativen Grammatik im studienbegleitenden Deutschunterricht
Efimova T.V., Akopian K.N. Le français comme outil de développement des activités professionnelles du praticien
Комарова Э.П., Алексеева Г.А. Формирование интегрированной компетенции студента-медика в контексте смарт-технологий
Махинова О.В., Повалюхина Д.А. Контроль как обязательный компонент образовательного процесса вуза
Povaluchina D.A., Masneva I.E., Basil Alsaleh Besonderheiten des Medizinstudiums: deutsche und russische Erfahrungen
Повалюхина Д.А., Махинова О.В. Профессионально ориентированное устное общение как цель обучения иностранному языку
Pronitsina O.S., Pronitsina V.V. Les langues etrangeres dans les specialisations medicales en pratiques: les avantages et les possibilites
Торубарова И.И., Деряева О.Г., Деряева А.Г. Применение игровых технологий в образовательном процессе медвуза
Andreev P.Y., Ilyina I.S. The reverse translation from English to DNA: how to encrypt messages in the genome
Borisov A.K. The reverse sexism in Russia: medical aspects of social problems
Повалюхина Д.А., Глухова А.Д. Проблемы взаимоотношений врача и пациента в России и Германии
Варнавская Е.В., Яковенко Н.С., Бабенко Ю.Д. Врач и писатель: Яков Кравченко
Мартынова П.О., Сотников А.А., Маснева И.Е., Скокова Н.Н., Зубенко И.В. Иван Васильевич Автократов – основатель кафедры иностранных языков ВГМУ им. Н.Н. Бурденко